مجتمع صنعتی کاجاران پیشرو پلیمر ( دانش بنیان )

خط تولید ورق پلی اتیلن ترفتالات (PET)

خط تولید ورق پلی اتیلن ترفتالات (PET)

مشخصات کلی:

هم اکنون بعد از گذشت حدود ۳۰ سال تجربه و فعالیت خستگی ناپذیر نخستین خط تولید ورق های PET در ایران توسط طراحان و مهندسین کاجاران با قیمتی مناسب و کیفیتی در حد نمونه های مشابه خارجی ساخته شده است.

ساخت خط تولید ورق PET از تکنولوژی روز دنیا نشأت گرفته شده و توسط واحد طراحی و مهندسی کاجاران طراحی و توسط واحد تولید کارخانه کاجاران تولید گردیده است.

سیستم کریستالیزاسیون:

این خط تولید مجهز به سیستم کریستالیزاسیون مواد است که مواد اولیه می تواند حتی به صورت پرک PET(مواد بازیافتی) هم در دو دستگاه مجهز، که اولین مخزن مجهز به میکسر و مخزن دوم بدون میکسر با حجمی معادل ۵ تن، فرآیند شود.

برای کریستاله کردن هرچه بیشتر مواد، هوایی که در دمنده ها استفاده می شود از مخازن سیلیکاژن و کوره هوای خنک عبور داده شده تا رطوبت هوایی که استفاده می شود به حداقل ممکن برسد و در این عمل، طراحی به گونه ای است که به صورت پیوسته سیلیکاژن مجددا احیا می شود. مجهز بودن این سیستم باعث می شود که بتوان هوای گرمی که بایستی از سیستم خارج شود مجددا به سیستم برگردانده شود و چیزی در حدود ۶۰ درصد از اتلاف انرژی کاسته می شود.

اکسترودر:

اکسترودر دو مارپیچ موازی همسوگرد با قطر مارپیچ ۷۵ و L/D=48 که توانایی تولید با مواد ۱۰۰% پرک و گرانول را دارد، ظرفیت خروجی این دستگاه حدود ۴۰۰ Kg/h می باشد.

توری:

این خط همچنین به توری دائم کار(Screen changer) جهت حذف مواد زائد و ناخالصی های موجود مواد مجهز است و تعویض توری بدون ایجاد شوک یا تغییر در فشار پشت قالب(هد) انجام می شود.

سایر امکانات این خط عبارتند از:

گیر پمپ:

جهت بهبود کیفیت و تلورانس در ورق تولید شده این خط تولید مجهز به (melt pump) گیر پمپ می باشد که دارا بودن این تجهیزات باعث ثابت نگه داشتن فشار پشت قالب (هد) می گردد.

قالب:

قالب ورق به عرض های ۷۰-۲۷۰ cm با طرح دم ماهی قابل ارائه می باشد و با زاویه ۴۵ درجه به اکسترودر متصل می شود.

دستگاه کلندر:

دستگاه بعدی سیستم کلندر است که این دستگاه با سه غلطک سوپر پولیش شده به قطر ۵۰۰ mm تحت زاویه ۴۵ درجه طراحی شده است. نیروی محرکه غلطک ها هر یک به صورت مجزا توسط سروموتور و گیر بکس با دنده های هلیکال تامین می گردد و قابلیت بسیار آسان برای تنطیم ضخامت فیلم بین غلطک ها را دارد.

کشنده:

دستگاه کشنده دارای غلطک لاستیکی جهت کشیدن ورق با سختی بالا می باشد که با یک موتور گیربکس کار می کند و مجهز به جک پنوماتیک جهت بالا و پایین بردن غلطک است. این کشنده جهت ایجاد یک لایه سیلیکون روی ورق PET مجهز به دستگاه سیلیکون زن می باشد که باعث جلوگیری از چسبندگی قطعات تولید شده نسبت به یکدیگر می شود.

دستگاه (وایندر صلیبی):

جمع کن ورق با دو فک که قابلیت تعویض توپ ورق بدون توقف خط را دارد مکانیزم تعویض فک ها با موتور گیربکس طراحی شده و محرک شفت های (Air shaft) جمع کن با مکانیزم هیدرولیکی می باشد.

سیستم کنترل:

کنترل فرامین کلی خط از طریق PLC انجام می گیرد و از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تمام استانداردها و کنترل های به روز خطوط اکسترودر در آن گنجانده شده است.

خطوط تولید ورق PET مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی PLC و دارای تابلو برق مجزا به همراه کنترل دور (درایو) می باشد.

محصولات تولید شده:

ظروف یکبار مصرف، صنایع بسته بندی اعم از شکلات ، صنایع دارویی و…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟