مجتمع صنعتی کاجاران پیشرو پلیمر ( دانش بنیان )

محصولی جدید از مجتمع تخصصی صنعتی کاجاران

محصولی جدید از مجتمع تخصصی صنعتی کاجاران

محصولی جدید از مجتمع تخصصی صنعتی کاجاران

مجتمع تخصصی صنعتی کاجاران در ادامه ی مسیر توسعه و فتح قله های موفقیت یکی پس از دیگری، این بار نوآوری خود را به بازار صنعت نفت و حفاری معرفی نمود. پس از مدت ها مطالعه، تلاش و امکان سنجی، این مجتمع، با هدف بومی سازی دانش تولید گل حفاری و با توجه به کاربرد بالای نشاسته در صنعت حفاری، اکسترودری را برای اولین بار در ایران به بازار عرضه نمود که برای تولید گل حفاری مورد استفاده قرار می گیرد. بدین منظور اکسترودری تک مارپیچ با طراحی ویژه جهت فرآیند انواع نشاسته با عنوان گل حفاری، توسط مجتمع تخصصی صنعتی کاجاران ساخته شد.

نحوه ی کارکرد این اکسترودر بدین صورت می باشد که پودر انواع نشاسته را پس از مرحله پیش ژل کردن (Pregel) به صورت چیپس درآورده و تولید می کند، که چیپس های تولید شده پس از تبدیل شدن به پودر، به عنوان گل حفاری مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این اکسترودر می توان انواع نشاسته ( نشاسته ذرت، سیب زمینی، گندم) را با مقادیر مختلف رطوبت و فرمولاسیون های گوناگون، تبدیل به نشاسته پیش ژل کرده و آن را در حفاری ها استفاده نمود، هم چنین می توان با کنترل پروفایل دمایی و سرعت مارپیچ و زمان اقامت مواد درون سیلندر، ویسکوزیته و میزان رطوبت محصول را با توجه به کاربرد نهایی تغییر داد.

گل حفاری برای انجام مراحل مختلف اکتشاف مواد معدنی، فلزی، غیر فلزی ، نفت ، گاز، آب و همچنین به منظور بررسی و مطالعه خصوصیات سنگ شناسی ، آلتراسیون و کانی سازی لایه های زیرزمینی یک منطقه به کار می رود.

از ویژگی های بارز این خط تولید، طرح ویژه مارپیچ، رطوبت گیری خوب، سیستم خوراک دهی مخصوص و خروجی بالای اکسترودر می باشد. لازم به ذکر است که سیستم مورد استفاده برای خوراک دهی از نوع کرامر(مارپیچی) و بر پایه ایده ای نو استوار می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟